pondelok 12. septembra 2016

Som šofér alebo moje skúsenosti z autoškoly


Mám 17 rokov a to je vek kedy sa väčšina mladých ľudí začína zamýšľať nad vodičákom. Ja som samozrejme nebola výnimka :) Vodičák sa zíde každému a okrem toho sa dobre vyníma vo vašom životopise. Poviem vám že aj keby som vodičák už nikdy nevyužila tak mi to aj tak stálo za ten zážitok a skúsenosti. Spoznala som nových  ľudí a získala nové priateľstvá. Výcvik som absolvovala v autoškole Gonda v Lučenci. Som spokojná, hlavne s inštruktorom ktorý mi bol pridelený. Je to fakt super chlapík a veľa som sa pri ňom nasmiala :)

Celý výcvik tvorila teoretická časť a jazdy. Na teórie som chodila len veľmi nerada, pretože to len zabíjalo čas a všetko čo sme tam preberali som sa naučila doma sama z knižky o cestnej premávke a samozrejme z nekonečného opakovania testov. Každý si musíte nájsť svoj systém ako sa na skúšku pripraviť. Čo sa týka jázd, kedže som bola úplný začiatočník, čakalo ma najprv oboznámenie s vozidlom a až potom samotná jazda. Jazdila som na W golfíku 1.6 diesel čo je úplne úžasné autíčko a skvelo sa na ňom jazdí :)

Pobehali sme mesto aj okolité obce a hneď sa mi to dostalo do krvi. Sú ľudia ktorí sa šoférovania boja a podľa mňa je to veľmi obmedzujúce. Ak sa pri tom dostatočne uvoľníš pôjde ti to aj samo a dokonca si začneš jazdu užívať. Čo sa samozrejme nedá ak celou cestou rozmýšľaš len nad tým do ktorého járku vyletíš. Inštruktor bol naozaj precízny a všetko mi vysvetlil presne tak aby som to čo najlepšie pochopila a vedela to aplikovať v praxi. Čo sa aj podarilo a ja som dnes zo skúšok odišla s potvrdením že som držiteľom vodičského oprávnenia skupiny B.

Musím zdôrazniť že pred skúškami je vaším najväčším nepriateľom stres a nie auto!!! Nie je veľmi príjemné ak sa vám na spojke klepe noha a neviete sa poriadne sústrediť, to všetko je predpoklad neúspechu. Nestresujte a uvolnite sa! Ak vám to na jazdách s inštruktorom šlo, znamená to že ste to už zvládli a že to dokážete znovu. Policajt ktorý vám sedí za chrbtom vás neuhryzne :) Čo sa týka samotnej prípravy tak by som vám rada odporučila túto knihu ktorá je skvelo spracovaná a nájdete v nej všetko čo potrebujete. Dá sa kúpiť skoro v každom kníhkupectve :) Tiež by som sa rada zmienila o aplikácií Autoškola SK od androidu ktorá je totálne skvelá a môžem vám na 100% zaručiť úspech na skúškach (písomných). Všetky testy spolu s križovatkami sú v nej spracované  tak že sa viete otestovať no aj učiť. Takže prajem veľ šťastia ak tu máme nejakých budúcich šoférov :)





3 komentáre: